باشگاه مشتریان و وفادارسازی مشتریان
باشگاه مشتریان باشگاه مشتریان و وفادارسازی مشتریان

در این مطلب موضوع وفادار سازی مشتریان و شیوه های آن توسط باشگاه مشتریان بررسی خواهد شد . در ابتدا بهتر است روند جذاب بودن شیوه های بازاریابی و فروش از گذشته تا به امروز را کمی بررسی کنیم . در گذشته بازاریابی های مستقیم به شدت کارساز بود و حتی بسیاری از محصولات بدون هیچ بازاریابی خاصی نیاز همگان بود اما در حال حاضر بازار رقابتی بسیار شدیدتر شده و یکی از بزرگترین نقاط قوت هر کسب و کاری در کنار ارائه محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب ایجاد لذت خرید و وفادار سازی است .

 

باشگاه مشتریان چگونه مشتریان را وفادار می کند ؟

تعریف ساده ای از فرآیند باشگاه مشریان ایجاد ارتباط کسب و کار با مشتری به صورت اصولی و وفادارسازی آن از طریق امتیاز و پاداش می باشد . در ابتدا شما با ثبت مشتریان خود همراه با اطلاعات تکمیلی اقدام به شناسایی مشتریان و قراردادن آنها در سناریو های مختلف می کنید و اولین قدم باشگاه مشتریان ارسال پیامک عضویت مشتری در این باشگاه و دادن یک هدیه لذت بخش به پاس خرید این شخص می باشد. برای خیلی از کسب و کارها باشگاه مشتریان در همین نقطه تمام خواهد شد اما باید به این نکته توجه کنید که این روند تنها ۱۰٪ بهره برداری از باشگاه مشتریان خواهد بود .

نقاط طلایی باشگاه مشتریان ایجاد سناریو های فروش خاص به همراه پیاده سازی استراتژی هایی همچون : بازاریابی شبکه ای ، یکپارچه سازی خدمات مشتریان ، قرعه کشی و گرفتن بازخورد ها می باشد . این بخش ها نیز تمامی یک باشگاه مشتریان جذاب را تشکیل نمی دهند و تنها با داشتن یک استراتژی خوب بر اساس کسب و کار و محصولات یا خدمات خود می توانید به بهترین شکل پیشرفت کسب و کار خود را رقم بزنید .

یکی از نکاتی که نیز باید به آن همواره توجه شود که آیا باشگاه مشتریان شما از نظر زیر ساختی قابلیت سیستم سازی کامل و پیاده سازی استراتژی های شما را دارا است یا برخی از کارها به صورت سنتی باید انجام شود . به طور مثال قابلیت یکپارچه سازی که در باشگاه مشتریان تیم وجود دارد قابلیتی خاص است که باعث ایجاد حس رضایت خرید در مشتریان شما با ارائه خدمات دیگر کسب و کارها می شود .

علی صیدنژاد
علی صیدنژاد

تحلیلگر و طراح نرم افزار های تحت وب و مشاور در زمینه رشد کسب و کارها در حوزه دیجیتال مارکتینگ