سناریو های فروش در باشگاه مشتریان
باشگاه مشتریان سناریو های فروش در باشگاه مشتریان

سناریو های فروش یا با عنوانی دیگر آفر ها یکی از بخش های بسیار مهم باشگاه مشتریان می باشند که توجه به طراحی و تحلیل مناسب آنها بسیار در پیشرفت شما تاثیر گذار خواهد بود . سناریو های فروش به ساز و کار یا فرمولی گفته می شود که بر اساس پارامتر های زیادی از جمله : خرید های مشتری ، رفتار مشتری ، تگ ها ، شغل ها ، کالاها و خدمات و ...  ایجاد می گردد تا به هدف نهایی خود که فروش به مشتری و یا حتی وفادارسازی و ایجاد لذت بیشتر در مشتری برسد.

 

سناریو های خرید در باشگاه مشتریان

یکی از بخش هایی که در سناریو های فروش بسیار پر اهمیت می باشد ایجاد صورت مسئله ای بر اساس خرید های مشتریان می باشد که به دو بخش مبلغ و تعداد دفعات تقسیم می گردد که انتخاب این روند بر اساس نوع کسب و کار و همینطور نوع محصولات و خدمات متفاوت می باشد .

در این بخش شما بر اساس خرید مشتریان اقدام به دادن هدیه ها و یا امتیازاتی به مشتریان می کنید که به صورت کاملاً سیستمی باید انجام شود و هدیه در لحظه از طریق پیامک با متنی جذاب اطلاع رسانی شود.

 

رفتار مشتریان در سناریو های فروش

خیلی از کسب و کارها علاقمند بازگرداندن مشتریان قدیمی خود و خرید مجدد آنها هستند که این امر در این نوع سناریو ها اتفاق خواهد افتاد و یا حتی شناسایی مشتریانی که خرید های زیادی از شما داشتند و یا مرتب به کسب و کار شما علاقه نشان دادند یکی از امور بسیار مهم می باشد که در سناریو های فروش به حقیقت می پیوندد . شما تنها با ثبت خرید های مشتریان خود می توانید در باشگاه مشتریان خود بر اساس رفتار مشتریان تصمیمات جذابی بگیرید و هدیه های خاصی برای این مشتریان در نظر بگیرید و پیشنهادی بدهید که نتوانند آن را رد کنند.

 

محصولات و خدمات در سناریو های فروش

یکی از راهکار هایی که درآمد بسیار قابل توجهی برای کسب و کار شما به ارمغان خواهد آورد فروش محصولات مرتبط و یا مکمل محصولات و خدمات است . اگر شما می توانستید به صورت اتوماتیک و سیستمی تشخیص دهید که هر مشتری به چه محصول و خدماتی علاقه دارد پیشنهاد های بسیار خوبی برای فروش بیشتر به آن می توانید ارائه کنید که این امر در باشگاه مشتریان محقق می شود و شما می توانید با تعریف یک سناریو فروش اقدام به شناسایی افرادی که به دسته خاصی از محصولات و خدمات علاقه داشتند و یا حتی به یک محصول نهایی خاص کنید و پیشنهاد های مرتبط برای فروش های بیشتر به همراه تخفیف و یا هدیه هایی خاص برای آنها در نظر بگیرید.

 

شغل ها ، تگ ها و گروه بندی در سناریو فروش

آفر ها باید متناسب با مشتری باشد و در صورتی که روند باشگاه مشتریان خود را به درستی جلو ببرید شما با داشتن بزرگترین منبع اطلاعاتی خود که همان مشتریان شما هستند برای شغل های خاص پیشنهاد هایی بسیار مرتبط در نظر بگیرید و یا تگ گذاری بر روی مشتریان که با شناسایی شما اتفاق می افتد می تواند مشتریان خاص ، اقوام ، نوجوان و ... را به صورت اختصاصی که قابلیت تعریف آنها نیز با خود شما است را در این سناریو قرار دهد . این گروه بندی بسیار مناسب سناریو های مناسبتی است که از کمپین های مرسوم کسب و کارها به صورت سنتی نیز می باشد ، به طور مثال اگر شما شغل مشتریان خود را ثبت کرده باشید به راحتی در هفته معلم می توانید به معلمان عزیز هدیه های جذابی را ارائه کنید که فقط در بازه زمانی خاصی معتبر باشد این موضوع به غیر از بحث فروش بیشتر در رشد کسب و کار در حوزه برند سازی بسیار تاثیر گذار است.

 

هدیه های تولد و ازدواج در سناریو های فروش

یکی از روند های مرسوم در باشگاه مشتریان دادن هدیه های تولد و ازدواج به افراد است که بسیار دلنشین و باعث ایجاد حس خوبی در مشتری می گردد . شما با ثبت تاریخ تولد و در صورت متاهل بودن تاریخ ازدواج مشتریان خود در یک بازه زمانی محدود می توانید به آنها هدیه های بسیار جذابی را ارائه کنید که در کنار ایجاد فروش یکی از بخش های بسیار مهم وفادارسازی مشتری نیز می باشد.

علی صیدنژاد
علی صیدنژاد

تحلیلگر و طراح نرم افزار های تحت وب و مشاور در زمینه رشد کسب و کارها در حوزه دیجیتال مارکتینگ