استراتژی در باشگاه مشتریان
باشگاه مشتریان استراتژی در باشگاه مشتریان

داشتن باشگاه مشتریان بدون استراتژی همانند یک خودرو لوکس بدون راننده می باشد که امکانات زیادی دارد اما شخصی آن را هدایت نمی کند . باشگاه مشتریان بدون استراتژی و تحلیل در حوزه کسب و کار مربوطه در وقایع یک سیستم ارسال پیامک خواهد بود که خیلی از مشتریان آن را لغو خواهند کرد. شما هر روز با کلی از پیامک های تبلیغاتی مواجه می شوید که عملا یا نامربوط هستند و یا به حد کافی جذاب نیستند که در نهایت یا باز نخواهند شد و یا سریعا حذف می شوند و این دقیقا نتیجه باشگاه های مشتریانی است که بدون استراتژی و اصول جلو می روند .

 

طراحی استراتژی باشگاه مشتریان

در قدم اول یک شخص متخصص در حوزه کسب و کار و همینطور باشگاه مشتریان باید کسب و کار شما را بر اساس تمامی پارامتر های تاثیر گذار و شناخت کامل محصولات و خدمات و شرایط فعلی بررسی کند و با تحقیق محیطی و صحبت با افراد مرتبط به یک تحلیل کلی برسد که پایه استراتژی باشگاه مشتریان شما خواهد بود که از این استراتژی و تحلیل می توان روند کلی باشگاه مشتریان را از نقطه آغاز تا به نتیجه رسیدن آن که فروش بیشتر ، وفادارسازی مشتریان و جذب مشتری بیشتر می باشد ایجاد کرد.

 

ایده پردازی بر اساس استراتژی باشگاه مشتریان

بعد از شناخت کامل کسب کار و محصولات یا خدمات و طراحی استراتژی کلی ایده پردازی های جذاب و کاربردی بسیار تاثیر گذار است و در حقیق مکمل استراتژی خواهد بود . ایده پردازی های باشگاه مشتریان که عملا در سناریو های فروش و یا همان آفر ها محقق می شود همان مهارت ایجاد سناریو های فروش جذاب بر پایه کسب و کار است .

 

اجرای استراتژی باشگاه مشتریان

در نهایت یک قدم بسیار مهم در استراتژی های طراحی شده و ایده های ارائه شده می باشد که نقطه ضعف بسیار از کسب و کارها نیز می باشد و آن اجرایی کردن استراتژی در عمل و پیاده سازی آن در نرم افزار باشگاه مشتریان است . این بخش همانند تمامی جلساتی هستند که ایده های عالی ارائه می شوند ولی صورتجلسه نمی شوند و به اجرا در نمی آیند خواهد بود که یکی از بخش های مهم حمایتی مدیران و صاحبان کسب و کارها این بخش است که تمامی سیستم سازی و بستر ایجاد شده را اجرا کنند.

علی صیدنژاد
علی صیدنژاد

تحلیلگر و طراح نرم افزار های تحت وب و مشاور در زمینه رشد کسب و کارها در حوزه دیجیتال مارکتینگ